هند 11 میلیارد دلار سلاح ار روسیه می خرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، به نقل از ایتارتاس، 'ویاچسلاو دزیركالن' روز جمعه به خبرنگاران گفت: بیش از 30 درصد سفارش های تسلیحاتی خارجی روسیه را كه در حال حاضر به 35 میلیارد دلار می رسد،به هند تعلق دارد.

وی خاطرنشان كرد:روسیه فروشنده عمده تسلیحات به هند است و هر ساله انواع هواپیماهای نظامی پیشرفته همچون جنگنده های 'سوخو -30 ام.كا.ای' و 'میگ-29.كا' ، بالگردهای چند منظوره 'ام.آی-17-5' و تانك های 'تی-90.اس' به این كشور صادر می شود.

در همین حال 'ویكتور كوماردین' از مدیران شركت تسلیحاتی دولتی 'روس آبارون اكسپورت' روسیه به خبرنگاران گفت كه نیازهای هند به تسلیحات نظامی با آهنگی سریع تر از امكانات صادرات تسلیحاتی روسیه رشد می كند.

وی افزود:روسیه می تواند سالانه تا سه میلیارد دلار تسلیحات به هند صادر كند.

مقام های تسلیحاتی روس در حالی این سخنان را بیان می كنند كه هند در سال های اخیر به دلایل سیاسی از جمله توسعه مشاركت با غرب و به ویژه آمریكا سلاح های ساخت این كشورها را بر تسلیحات روسی ترجیح می دهد.

دهلی نو در راستای اجرای این سیاست قصد خرید هواپیماهای نظامی را از غرب دارد.

روزنامه روسی'كامرسانت' اخیرا نوشت:روسیه شانس خود را برای فروش جنگنده های پیشرفته چندمنظوره 'میگ-35' به هند به ارزش 10 میلیارد دلار از دست داد.

به نوشته روزنامه روسی، اتحادیه شركت های هواپیماسازی روسیه كه قصد عرضه'میگ-35'در مناقصه فروش 126 فروند جنگنده به هند را داشت،از فهرست شركت های حاضر در این مناقصه حذف شد و بیشترین شانس را برای پیروزی در این مناقصه هواپیماهای 'رافائل' ساخت مشترك شركت فرانسوی 'داسالت' و شركت اروپایی 'تایفون' دارند.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: مکزیک , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: